הקושי שאת מתארת, לדעתי, מורכב מכמה דברים.
בשביל להצליח לקלוט צבעים ומספרים וכנ"ל אותיות ומספרים
נדרשים יכולות קוגניטיביים שונים שהמוח מפעיל,כמו קלט -קליטת החומר, בו נדרשים מיומנויות שונות
עיבוד -
הדרך בו המוח מפענח את האינפורמציה שקלט
העיבוד נעשה בשני צדדי המוח, האונה הימנית והשמאלית,
שניהם נחוצים, האחד בשביל לשים לב לכל הפרטים, הצד השני לחבר לשלם, לראות את המכלול
כשהעיבוד נעשה באופן יעיל, ואוטומטי הילד יקלוט בלי בעיה צבעים, אותיות,מספרים וכו
אצל הילדה שלך המוח מתקשה להגיע לאוטומטיות ולכן צריכה המון המון שינון עד שהדברים מתיישבים לה בזכרון
מה אני ממליצה?
לדעתי הילדה צריכה עזרה מקצועית, לפתח את האזורים החלשים (שתארתי כאן) כדי לאפשר למידה תקינה ללא צבירת פערים בלימודים!
אני מציעה לך לקבוע פגישת אבחון איתי כדי לדייק ולשים אצבע מה הגורם המדויק לקושי שאת חווה
ולהתחיל לאמן ולחזק את המוח כבר מעכשיו!
את יכולה להתחיל לשחק במשחק שמפתח מאוד את המוח
"סודוקו ראשון שלי"
תסבירי לילדה את הכללים של המשחק
ושימי לב אם היא יכולה להבין את ההוראות ולשחק במשחק לפי הכללים.
אפשר לאבחן הרבה בהתבוננות בילד שמשחק ולראות את היכולות שלו שבאות לידי ביטוי
וגם את החולשות שאותם קריטי לפתח (אם היא עוד לא בכתה א', יש לך הזדמנות פז לצמצם פערים עוד לפני המורכבות של בית ספר ולימודים)
מאחלת לך המון הצלחה!
כאן בשבילך
נחמי